Slut med vintern.....

Igår var det underbart ute!
Sol..och nästan 5 grader...och blå himmel..ingen vind...
Dags att släppa ute två latmaskar .....och migsjälv. Mannen min är mycket duktigare att komma ute och greja ute men jag....sitter för mycket vid datorn.
Men tog på mig min vinterträdgårdsjacka och handskar och mössa och plockade två katter ur soffan och började en liten promenad i trädgården.
Äntligen smälter snön...kunde till och med gå över hela grusgången mot garaget och växthuset ...utan snö!! Det var länge sedan...
Medan den yngste av våra katter, Kikki skrek hela tiden att få komma inne..(hon har inte varit ute sedan slutet av november) försökte Ivy, den äldsta att följa mig genom kökslandet på väg mot växthuset.
Inne i växthuset var det roligt att jobba...19 grader!! nästan för varmt med en tröja....Underbart att kunna plantera lite...fast lökplanteringen borde göras i november men inte nu.
Det blir alltså ett försök med jord som äntligen hade tinat och gick att hantera.
Nu har vi fylld några krukor med dem stackars lökar. Vi får se vad det blir men skulle nog helst ha några fina påskliljor...
För att den jävla vintern började så tidigt i fjol...blev vi rikligt sent med lökhanteringen...
Hade till och med ett intressant möte efteråt med en inflyttande holländare som kom förbi och hälsade på.
Kul att kunna prata lite nederländska här och..framförallt byta erfarenheter angående livet som inflyttande i den här kommunen....där livet är härligt....
Har lagt några kontakter och ..fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0