Sjöpromenad

Idag kom solen titta fram..fast SMHI sa igår vi skulle ha det mulet ...
Så efter lunchen bestämde jag mig att ta mina vandringsskor på mig och bege mig ute i skogen.
Vandrade till vår "egen" sjö och sa att någon redan hade varit på isen.
Säkert en av våra danska fritidshusgrannar. De har nämligen sportlov och av dem fyra hus på godset som var till salu köptes tre av danskar.
Jättetrevliga grannar i alla fall (fast några av dem stod på nyårsafton kl. 23.30 framför dörren medan vi hade gäster...) och det finns lite liv på visa tider på Ålshults Godset.
Jag kunde alltså för första gången gå på den här sjön och vandra till andra siden...fast för säkerhetskull tog jag sträckan längst stranden...var ju själv.
Men underbart med solen i ansiktet och gratis D-vitamin...hmmmm. Kunde ta fina bilder av den blåa himmel och dem fina skogsträden.
Inte men min vanliga goda kamera men med mobilen..så bildkvalitén kunde va bättre men hoppas det ger ett bra intryck hur det kan se ut på vintern.
Medan jag promenerade på sjön drömda jag att kunna få en slags maskin som ta bort ojämnheter på isen så att skridskoåkare skulle kunna njuta av detta med....vet inte ens om det finns men det skulle kunna va något för framtiden...man måste ju va kreativt att dra hit gäster och turister!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0